• 🏆 Texturing Contest #33 is OPEN! Contestants must re-texture a SD unit model found in-game (Warcraft 3 Classic), recreating the unit into a peaceful NPC version. 🔗Click here to enter!
  • It's time for the first HD Modeling Contest of 2024. Join the theme discussion for Hive's HD Modeling Contest #6! Click here to post your idea!

Why can't I host anymore

Status
Not open for further replies.
Level 2
Joined
Nov 20, 2004
Messages
18
I could host all the time befor. But now I got a whireles modem and cant host anymore :( does anyone know why????? And if yes how to fix it.
 
Level 13
Joined
May 5, 2004
Messages
1,330
If you're using a wireless router (or any other router, I guess you mean router), Warcraft3 can't detect your real I.P.

Somewhere you should find the NAT-settings, which allows you to open a port (in our case you need to open port 6112)

Hope this helps, somehow difficult to describe that if you don't know all the english words for this :?
 
Level 13
Joined
May 5, 2004
Messages
1,330
Oh ja. Hmm, was für nen Router benutzt du? Naja, egal welcher Router, irgendwo sollte es da Netzwerkeinstellungen geben, dann Unterordner NAT-settings (hier isses verschieden, bei mir heisstes hier "Spezialanwendungen"), da solltest du einzelne Ports freigeben können. Warcraft benötigt (genau wie Diablo) die Freigabe von Port 6112. Hat irgendwas damit zu tun das alles was über den Router auf deinen Rechner zugreifen muss (betrifft die meisten Spiele und einige Programme) die IP deines PC's nicht erkennen kann und, naja, deswegen nicht als Host funktionieren kann.
 
Level 2
Joined
Nov 20, 2004
Messages
18
Man ich find das einfach nicht =( wo ist das genau? auf dem symbol in der Taskleiste? oda wo? Man ich will wieder hosten können =)
 
Level 13
Joined
May 5, 2004
Messages
1,330
@ Pins: Because he was asking me to tell him in german, why shouldn't I? The materia is difficult to explain in english for me. If there'll ever be a person that has the same problem, do you think he will search the forum for that? No, he'll simply open a new thread like everyone is doing.

@Killer-Baby: Die Einstellungen sind direkt beim Router vorzunehmen. Es muss irgendeine IP-adresse geben über die du per browser auf den router zugreifen kannst. Wenn du's nich findest wend dich an den hersteller, schwierig das genauer zu erklären ohne vor ort zu sein. :wink:
 
Level 8
Joined
Jul 29, 2004
Messages
448
@Killer-Baby: Ich kenn' das Problem, die IP für den Router sollte im Manual stehen, sofern vorhanden. Einmal auf dem Router, kannst du alles anpassen.
 
Status
Not open for further replies.
Top